Självriskreducering
Ja , med SBM BilPlus får du ett komplett tilläggsskydd och det bästa komplementet till din ordinarie bilförsäkring.
Genom att teckna SBM.s tilläggsförsäkringar kan du få ersättning för erlagd självrisk i samband med skada (läs villkor). En förutsättning för ersättning är att skadan har reglerats av motorfordonsförsäkringsbolaget och att motorfordonsförsäkringsbolaget faktiskt har betalat ut ersättning samt att den försäkrade har erlagt självrisk.
Ja, de finns för exempelvis vagnskada, glas eller om du blir av med din nyckel. Prata med kundservice om just dina behov.
Uppsägning
Generellt gäller avslut i enlighet med slutdatum på din försäkringsperiod. Men läs villkor vad som gäller för just din tilläggsförsäkring.
Prata med SBM kundservice eller mejla till info@sbmforsakring.se.
Försäkring avslutas på slutdatum för perioden.
Betalning
De flesta av våra försäkringar ligger som årsbetalning, men vi har även försäkringar som går att betala per månad. Vi kan även erbjuda dig autogiro för dina månadsbetalningar.
Nej, det är olika OCR, så viktigt att använda rätt.
Kontakta först Arvato 0340-664440.
Fyll i en autogiroblankett, finns på webb eller kontakta SBM kundservice.
Du avslutar autogiro via din internetbank, meddela gärna SBM.s kundservice också.
Det tar ca 2 veckor från det att vi fått in ifylld ansökan. Har du fått betalningsavier via post under tiden så betala in dem.
Ca 10 dagar efter att du tecknat en försäkring.
Det tar vanligtvis ungefär 2-4 bankdagar (helgfria vardagar) för din betalning att registreras hos oss. Du kan alltid kontakta vår kundservice på 0771-615 615, alla helgfria vardagar kl 8-18. Eller info@sbmforskaring.se för att se om din betalning har kommit in till oss.
Din försäkring avslutas på slutdatum för perioden.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ånggerätt. Vi tillämpar självklart lagen om distansavtal och utanför affärslokaler.
Kontakta SBM kundservice på telefon 0771-615 615 eller mejla till info@sbmforsakring.se
Väghjälp
Du ringer SBM Väghjälps larmnummer: 0771-88 89 90. Var beredd att ange uppgifter som registreringsnummer, vad som har hänt samt var någonstans fordonet befinner sig.
Om du har försäkringen Väghjälp Person ska du alltid ange ditt personnummer.
Om bilen inte skulle gå att laga på plats eller inom fyra timmar på verkstaden får du ersättning för hyrbil, hotell eller hemresa (maxbelopp 3 000 kr).
Det gör vår partner Viking som hanterar larmservice
Nej, du betalar ingen självrisk för SBM.s vägassistansförsäkringar. Vägassistans ersätter heller inte erlagd självrisk hos annat försäkringsbolag.
Den gäller från dagen efter den dag avtal ingicks med SBM.
Ja, det är bilen som är försäkrad och gäller oavsett vem som kör den.
Det är enbart SBM.s larmnummer, 0771-88 89 90, som täcks av försäkringen.
Skadeanmälan
Finns formulär på hemsidan, prata gärna med SBM Kundservice så hjälper de till.
SBM Försäkring AB, Box 27142, 102 52 Stockholm
mail: skadehantering@sbmforsakring.se
Det tar cirka 2 till 3 veckor.
Övrigt
SBM Försäkring AB är ett försäkringsförmedlingsföretag. Detta innebär att Finansinspektionen utövar tillsyn över att SBM Försäkring och deras försäkringsförmedlare uppfyller alla legala krav för att få bedriva försäkringsförmedling. Om du vill kontrollera en viss förmedlare, kontakta Finansinspektionen på telefonnummer 08-408 980 00.
SBM Försäkring AB är även registrerat som försäkringsförmedlare hos Bolagsverket. Klicka här för att läsa mer om SBM.s tillstånd som försäkringsförmedlare.