För att få ersättning för en skada enligt våra försäkringsvillkor måste du först komma in med en skadeanmälan. Skadeanmälan kan ske direkt via hemsidan genom att fylla i formuläret nedan eller genom att fylla i och skicka in en skadeanmälansblankett.
Digital anmälan för snabb hantering
Följ instruktionerna i formuläret nedan och bifoga de handlingar som krävs för att styrka ditt ersättningskrav.
>ANMÄL DIN SKADA DIGITALT HÄR
Har du frågor om din skadeanmälan?
Välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig!
9 av 10 nöjda kunder
När vi frågade våra kunder som fått en skada svarade hela 92% av dom att de var nöjda med sin försäkring.
NU HAR VI SATT TURBO PÅ SKADEHANTERINGEN
Nu har vi på SBM Försäkring gjort vår skadehantering ännu bättre! En betydligt snabbare utbetalningstid betyder att du som kund nu får din ersättning så snabbt som 5 minuter efter att du får ditt beslut om godkänd skada. Vår snabba handläggningstid gör därmed att du kan få din utbetalning ca 1-2 dagar efter en komplett skadeanmälan skickats in.
Behöver du vägassistans nu?
LARMNUMRET TILL VÄGHÄLP: 0771-88 89 90
Vår larmcentral hos vår partner Viking hjälper dig dygnet runt, året om i hela Europas Gröna Kort-område. Mindre fel reparerar vi direkt på plats . Går inte det bärgar vi din bil till närmaste verkstad .
FÅ HJÄLP SNABBARE OCH SLIPP TELEFONKÖ!
Fyll i formuläret som du hittar här. Då blir du uppringd, får hjälp snabbare och slipper samtidigt att stå i telefonkö.
Anmälan för: Glasförsäkring, Vård & krishjälp vid trafikolycka och Hemklok
GLASFÖRSÄKRING
Skadeanmälan ska göras utan dröjsmål till Carglass tfn 0771-575 575 eller www.carglass.se.
Åk därefter in till den verkstad du fått hänvisad av Carglass och få din skada bedömd och åtgärdad. Carglass eller hänvisad partner sköter hela skadehanteringen med ditt försäkringsbolag, och gör även anmälan till SBM så att du slipper utlägg för självrisken.
VÅRD & KRISHJÄLP VID TRAFIKOLYCKA
Skadeanmälan görs genom att fylla i skadeanmälan nedan och sedan maila det till personskador@nlaab.com
Skadeanmälan Vård och Krishjälp
HEMKLOK
Skada ska anmälas direkt till larmnummer till HemGaranti 24, tel 08-597 918 55.
Alternativt maila till info@sbmforsakring.se eller kundtjanst@hemgaranti24.se
Skriftlig skadeanmälan - om skadan inte går att anmäla digitalt
SKRIFTLIG SKADEANMÄLAN
Om du inte har möjlighet till att anmäla din skada digitalt kan du göra det via en blankett. Hittar du inte försäkringen, som du vill göra en skadeanmälan för, i listan i formuläret nedan behöver du göra en skriftlig anmälan.
Ladda ner, fyll i, signera blanketten nedan tillsammans med de handlingar som krävs för att styrka ditt ersättningskrav.
Skicka din skriftliga skadeanmälan till:
SBM Försäkring AB,
Box 27142,
102 52 Stockholm