SBM Försäkring AB logo
  • Försäkringar
    • Vägassistans
      • Väghjälp Premium
    • Privatägd bil
      • Självriskförsäkring Bil Total
    • Leasingbil
      • Privatleasing Extra
  • Kundservice
    • Support
    • Vanliga frågor
    • Betalning & Autogiro
    • Villkor och blanketter
  • Anmäl skada
    • Gör en skadeanmälan
  • Om SBM
    • Om SBM
    • Försäkringsförmedling
  • Varför skydda sig?
    • Trygghet & Trafik
    • Din bil
      • Bra att veta om leasingbil
      • Slipp självrisk för leasingbilen
      • Varningstriangel - rätt användning
      • 4 knep för säker bil
      • Säker husbilssemester
      • Så undviker du inbrott i bilen
      • Om din bil är stulen

Search form

Anmäl skada

För att få ersättning från oss behöver du först göra en skadeanmälan. Vilken ersättning och hjälp du kommer att få från oss baseras på dina försäkringsvillkor. Efter din anmälan får du ett bekräftelsemail med ett ärendenummer från oss.

Du hittar många bra svar i vår FAQ.

9 av 10 kunder är nöjda

När vi frågade våra kunder som fått en skada svarade hela 92% av dom att de var nöjda med sin försäkring.

Anmälan för: Vård & krishjälp vid trafikolycka och Hemklok

VÅRD & KRISHJÄLP VID TRAFIKOLYCKA

Skadeanmälan görs genom att fylla i skadeanmälan nedan och sedan maila det till personskador@nlaab.com
Skadeanmälan Vård och Krishjälp

HEMKLOK

Skada ska anmälas direkt till larmnummer till HemGaranti 24, tel 08-597 918 55.
Alternativt maila till kundtjanst@hemgaranti24.se

Ladda ner
Skadeanmälan SBM (pdf)
Skadeanmälan vård och kris vid trafikolycka (pdf)

Skriftlig skadeanmälan - om skadan inte går att anmäla digitalt

SKRIFTLIG SKADEANMÄLAN

Om du inte har möjlighet till att anmäla din skada digitalt kan du göra det via en blankett. Hittar du inte försäkringen, som du vill göra en skadeanmälan för, i listan i formuläret nedan behöver du göra en skriftlig anmälan.

Ladda ner, fyll i, signera blanketten nedan tillsammans med de handlingar som krävs för att styrka ditt ersättningskrav. 

Skicka din skriftliga skadeanmälan till: 
SBM Försäkring AB, 
Box 45110
104 30 Stockholm

Ladda ner
Skriftlig Skadeanmälan (pdf)

Anmäl din skada här

Välj den försäkring du vill göra din skadeanmälan för i listan.

Anmälan för Bilförsäkring, Vård & Kris och Hemklok

 

VÅRD & KRISHJÄLP VID TRAFIKOLYCKA

Skadeanmälan görs genom att fylla i skadeanmälan nedan. Skadeanmälan skickas till: skador@gjensidige.se eller Gjensidige Försäkring, Box 4430, 203 15 Malmö 

Skadeanmälan Olycksfallsförsäkring Trafik
Skadeanmälan Vård och Krishjälp

 

HEMKLOK

Skada ska anmälas direkt till larmnummer till HemGaranti 24, tel 08-597 918 55.
Alternativt maila kundtjanst@hemgaranti24.se

 

Om du inte kan anmäla digitalt

Om du inte har möjlighet till att anmäla din skada digitalt kan du göra det via en blankett.

Ladda ner, fyll i, signera blanketten nedan tillsammans med de handlingar som krävs för att styrka ditt ersättningskrav. 

Skicka sedan skadeanmälan till: 
SBM Försäkring AB, 
Box 45110
104 30 Stockholm

> Blankett - skriftlig skadeanmälan

SBM Försäkring Väghjälp Bil, Varningstriangel

Behöver du vägassistans nu?

Larmnumret för dig med Väghjälpsförsäkring

Ring för att få vägassistans direkt:  0771-88 89 90

Vår larmcentral hos vår partner Viking hjälper dig dygnet runt, året om i hela Europas Gröna Kort-område. Mindre fel reparerar vi direkt på plats . Går inte det bärgar vi din bil till närmaste verkstad .

Tips! Få hjälpa snabbare och slipp telefonkö

Beställ vägassistans genom att fylla i formuläret. Då blir du uppringd, får hjälp snabbare och slipper samtidigt att stå i telefonkö. 

 

För dig som är ute på vägarna och vill ha extra trygghet. Få extra hjälp när det behövs som mest.
  • KUNDSERVICE
    • Kontakta oss
    • Frågor och svar
    • Skadeanmälan
    • Jobba hos oss
  • Personuppgiftspolicy
  • GDPR
  • Om Cookies

Vårt nyhetsbrev

Ange din e-post och få våra nyheter och erbjudanden.

Så hanterar vi dina personuppgifter

© SBM Försäkring AB
  • Om cookies
  • Personuppgiftspolicy
  • Sitemap